torsdag 3 december 2009

Tvättsåpa

Ytterligare en solig dag så det var oumbärligt att inte gå ute för att få några soltimmar och det frostnypna gräset var så fint i solen. Plockade lite mossa igår och granris idag, tack vare att de rensat ut rejält på en allmänning och låg lättplockat med kottar och allt.
Hittade stor fin ananas till bra pris som jag nu håller på att torka samt drömmer mig till sommaren och den succé som det då gjorde. Tänker nog köpa någon till för att kunna stoppa i godisskålen till jul.

Har besvärats av en sån hemsk klåda den senaste tiden och nu håller jag på att prova om det kan bero på tvättmedlet. Upptäckte att Tvättsåpa som jag haft de senaste åren har kommit i nya skepnader och de jag köpte sist var något nytt men tänkte inte så noga på det då. Det ser nästan ut som i mejerikylen, jag tror det var 7 olika sorter olika dofter från att ha varit 2 utan dofter. Inte nog med att jag inte tål tvättmedel det är också sömmar med syntettråd som gör det lite besvärligt och kombinationen tillsammans gör inte det hela bättre.

Inga kommentarer: