onsdag 26 maj 2010

Trädgårdsmingel på södermalm

Ekolådan bjöd på trädgårdsmingel hos Malmgården vid Vitabergsparken och jag var där

smakade på ekologiskt rosévin i eftermiddagssolen och

i växthuset stod det uppdukat supergoda

munsbitar, inte bara läckra utan också vackra

god gaspacho

den allra bästa grönmögelosten, Blå Kornblomst

en vallmo var utslagen men ...........

en helslänt var fylld med knoppar som var silverfärgade i solljuset, underbart vackert och om några dagar färgsprakande.

Hela trädgården var fylld av blommor i olika rum så det var bara att gå på upptäcktsfärd med vinglaset i hand

bland trädgårdssängar och här och där stod det några stolar som folk slog sig ner på, en oas mitt i stan

Jag tackade för mig för att fortsätta vidare på söder till KfS föreningsstämma så det blev en promenad och med mig fick jag ett bröd inlindat i kommande nyheter under hösten med nyhetsbrev, blogg mm.
Tack för att ni finns alla trevliga vänner på Ekolådan.

Inga kommentarer: