fredag 16 juli 2010

Från grönt till brunt.

För att kunna sitta på framsidan och äta frukost denna sommar så måste man, som jag idag gå upp runt 7, för att inte smälta bort. Då är det precis så man vill ha det.

Där sitter jag bland doftande kryddkrukor mitt i blåbärsskogen och hoppas på lite regn, konstigt.

Plockade lite ärtor till middagen

Friserade basilikan men hade för lite olja för att göra pesto

Mejran i krukan som jag köpte lite ynklig för en tia som nu gläder mig lika mycket som humlorna

Så går man från den görna sidan genom huset för att titta över vattnet och ser de höstlika björkarna på andra sidan som gått från grönt till brunt på lite mer än en vecka. Idag blåste det ner massor med gröna torra asplöv. Det regn som de utlovar till lördag natt behövs verkligen.

Inga kommentarer: