måndag 30 augusti 2010

Finklädd kom han lille Lex men inga kräftor fick han. Växer så det knakar gör han också eller så är det för långt mellan gångerna. Snart är han två månader.

Jag fick inte till några bra kort så jag lånar ett av föräldrarna med den snygga sviden.

Kräftorna åt vi igår och visst smakade de gott med egenkokade. Idag tog jag bussen till landet trots att det regnade lite när jag gick hemifrån, den lilla biten från Forum Nacka till busshållplatsen regnade det ordentligt så jag undrade vad jag gett mig in på. När jag klev av bussen såg det såg ljust ut och regnet upphört men vissa platser i skogen var blöta så byxorna och skorna blev blöta men vad gjorde det när jag hittade 15 fina Karl Johan svampar utan ett enda angrepp. De ligger nu på tork. Några kantareller blev det idag också men inte så att det räcker till en Västerbottenpaj med kantareller

Inga kommentarer: