måndag 3 augusti 2009

Blåbärsbullar

Jag har bakat en hel del i sommar och flera gånger så har jag bakat blåbärsbullar, så också idag. Detta för att stoppa några påsar i frysen och ge en stor påse till grannarna som vi fått låna stege av i sommar när vi målade huset. Det har också blivit några blåbärskakor eftersom det finns så mycket fina blåbär och det är ett bakverk som barnen tycker om och därför kul att baka.
Kardemumman tog slut idag så också en burk med müsli så det känns att sommaren håller på att gå mot höst.
Frysen är full med bär och sylt som skall fraktas hem så småningom samt förhoppningsvis också kantareller vilka vi hittills ätit upp.

Nu när det börjar bli mörkt på kvällarna så kan man tända ljus igen och i kväll så var lugnt så att det även gick att elda ljus och inte bara värmeljus. Bakom trädtopparna så var också en stor härlig augustimåne/kräftmåne på väg upp.

Dags att lägga i kräftburarna!

1 kommentar:

Åsa sa...

Nu börjar det helt klart bli dags att boka ett besök känner jag :-)

Jag missuppfattade sist att det var samma dag som föräldrarna skulle till dig...

Blåbärsbullar... svamp...müsli- när kan jag komma?! ;-)