fredag 28 augusti 2009

Kräftor

Uj vad det händer mycket just nu!
Igår smet jag från allt och tog cykeln till svampskogen och plockade kantareller och stora fina blåbär och bara njöt av att gå omkring.

Idag har jag gjort en kantarellpaj med Västerbottenost som vi skall ha i kväll när vi skall äta kräftorna som vi fångade i veckan.
Vi har ju kräftvatten där vi bor så alla föreningarna får turas om en dag var. Så burarna åker i på kvällarna och upp på morgonen nu ett tag framöver.

Vi hade en sån där härlig kväll när burarna lades ner i solnedgången och nu skall de ätas i kväll.
Passade på att baka lite av varje tack vare att jag var morgonpigg idag bl a en äpple/björnbärspaj, knäckesticks och matbröd.

Äpplena pallar jag hos fd grannar och björnbären har jag själv, en buske som jag försöker hålla lagom stor och de är så goda.

Inga kommentarer: