onsdag 8 september 2010

Äntligen!

Äntligen så kom jag till Wij trädgårdar

men först ett besök hos Björk & Berries i Högbo, Skandinaviens enda doftdesignceter. En busslast med pensionärer och så Maria, som här doftar på lavendel, frågade mig om jag ville följa med och jag svarade snabbt ja.


Vi fick gott kaffe och smörgås innan vi fick veta att lingon, blåbär, hjortron mm plockas i trakten till naturliga dofter. Jag kunde inte låta bli att köpa en doft med mig hem, lingon och rosor. Vi fortsatte i det underbara landskapet tills vi kom till Ockelbo och


Lars Krantz tog emot oss och trollband nog de flesta av oss både herrar och damer. Härligt med damen här, 90 år, som sedan sträckte ut sig på gräsmattan och i kyrkbänken emellanåt.





Säkert ett arrangemang från byfesten den 19 juni.


En god lunch i herrgården och så pratade vi med eleverna som jobbade i örtagården

där de förberedde för skördefesten till helgen. Vilken miljö de har att studera i, de verkade nöjda allihopa.


Efter ett besök i kyrkan, kaffe och smörgås så var det dags för hemfärd mätta och mycket belåtna över en solig sensommardag. Trevligt arrangemang, lugn och ingen stress, härligt väder med andra ord en fantastisk dag.

Inga kommentarer: