måndag 13 september 2010

Bättre än så här kan det inte bli.

Ibland går det bara hur bra som helst, brödet jäser, bären från drickan blir god sylt mm. Idag var en sån där dag då allt lyckas, glömde bara att blanda ihop mer müsli till Moa eftersom den som jag gjorde i förmiddags ville Åsa ha men det löste sig så att jag blandade ihop ny när det gått hem, tog en välbehövlig promenad i ett underbart väder och samtidigt kom till butiken nära dem för att handla mina specialer där innan de stänger kl 22.
Det är så härligt att bjuda barn och barnbarn på mat och nu när flickorna rider på måndagar så passar det ju bra att komma hit och äta efter ridningen i stället för att åka hem till sig och börja göra middag. Så det får nog bli en rutin. Idag blev det en svampmeny eftersom de så gott som alla tycker att det är en lyx och för mig glädje.
Tycker det är kul att ta till vara på frukt, bär mm så det är nog därför jag tycker om hösten trots att det bara blir mörkare och mörkare för varje dag. Nu när jag gick ut så satte jag på mig en tröja men var tvungen att ta av den för att det var så behaglig temperatur ute, 15 grader, trots att det regnat till och från hela dagen.
Alla skålar blev tomma, lite till matlådor och i påsar hem till var och en, så i morgon måste det bli bättre väder.

2 kommentarer:

nettan sa...

Hej Marianne!
Vilken trevlig och "matnyttig" blogg du har. Fina bilder, kul och intressant att läsa. Kanske dags att börja blogga själv...när tiden är mogen

Eko-Marianne sa...

Det rekommenderar jag verkligen, ett bra sätt att skriva av sig och att meddela barn, barnbarn, vänner och bekanta vad man gör.