fredag 8 maj 2009

chokladtips

Solen sken och värmde som Mahonian idag, den brukar blomma till pingst i vanliga fall och vi hittade en buske i skogen, där den hade fröat sig, häromdagen. Tillhör Berberisväxterna enl. Wikipedia. Regnet kom sent på kvällen.
Missade morgonpromenaden idag för det var segt att komma upp, in till stan skulle jag före nio och tog med mig ett fruktbröd som blev över igår och det uppskattades på Konsumentföreningen. Planerade lite för framtida aktiviteter, bla Nyckelviksdagen den 31 maj, innan jag tog mig till frissan för att äntligen klippa av det alldeles för långa håret. Det blev en promenad för 71:ans buss hade precis gått och sen var det broöppning men var framme 2 minuter före utsatt tid, blev nöjd och det känns skönt att ha blivit av med de ojämna topparna. Det ingår ryggmassage i stolarna när man får håret tvättat och en extra lång huvudmassage fick jag också, extra avslappnad blir man då. Lyxigt.
Vill du ha en massa bra tips hur du skall hitta den bästa chokladen så gå in här och läs, mycket lärorikt, för visst är det gott med riktigt god choklad, här finns det ännu mer fakta.

Den här blomkrukan har inte vänts på på länge, vackert eller hur? Nästan så att den håller på att ta sig ut genom fönstret från frukostrummet på Millesgården.

Inga kommentarer: