onsdag 13 maj 2009

flygfärdig


På väg hem från mötet med medlemsråden idag så satt denna lilla björktrast på motorhuven på en röd Volvo, den stod parkerad vid idrottsplatsen där det pågick fullt med fotbollsträningar på de olika planerna.

Jag kunde röra mig mig runt bilen, hörde hur någon kallade på den, den satt kvar tills det kom två herrar med en massa bollar mm för att köra iväg med bilen, då var jag tvungen att göra de uppmärksamma på vad som satt där, den flög ner på marken men där fanns ett staket så den stannade i gräset och jag fortsatte hem.

Snart spricker min trädpion ut i full blom och jag i full lycka, den har nog tjugo knoppar och jag väntar med spänning.

Sommaren sägs ju vara mellan hägg och syren men om det är kallt och ruggigt som nu så kan man väl få önska sig en varm och skön sommar.

Inga kommentarer: