tisdag 23 juni 2009

Sommardoft

Pga den milda vintern och regniga våren så kommer det att bli en explosion av fästingar i år stod det i tidningen idag, inte roligt.
Det doftar så härligt på min baksida av jasminen som har vuxit upp till en stor buske, som behöver klippas ner nu efter blomningen, efter att jag stuckit ner en kvist som blev över från midsommarkransarna för tre år sedan. De kvistar jag klipper av skall jag plantera så att jag kan byta ut min nuvarande häck av Forshytia som var planterad när jag kom hit.

Igår när jag var in till stan så gick jag Drottninggatan mot slussen, då kom jag lagom till startskottet gick för segelbåtarna. Där var ett vimmel av folk, semesterlediga, turister m fl.

Tänk vad mycket finare allt blir när de planteras i massor istället för bara ett par. Detta finns vid porten till ett seniorboende, det måste kännas välkomnande och vi som promenerar förbi där på väg till centrum är bara tacksamma för de blommar ju också så länge.

Inga kommentarer: