torsdag 10 september 2009

09-09-09 kl 9 på kvällen

Kvällens kavaljer som också är allas stora idol och stora kärlek. Man kan bara älska denna lilla man om så man är hans vän, kusin, bästeförälder, farbror el likn. Han stal stora delar av den mest underbara kväll som vi alla har upplevt.

När mamma och pappa under kvällen fick en massa lovord från föräldrar och vänner så fanns också Sid med för det är inte bara ett par som gifte sig utan denna lilla glädjeståle finns hela tiden med i bilden och det får vi som moster, farmor och mormor också gladeligen dela dess dagar som brudparet är på en minismeksemestrer på Yasuragi, för att ta det lite lugnt utan datorer, jobb mm som ständigt finns i deras närhet.
Det efter en vigsel i mörkret uppe på Fåfängan med massor av ljuslyktor, som vi alla hade haft med oss för att lysa upp den vackra kvällen, runt det vackra paret. Månen som var ganska stor ute över skärgården, stjärnorna gnistrade på himlen, tomteblossen som sprakade och Sid som överlämnade ringarna till mamma och pappa, mer fantastiskt kan det inte bli. Vilken fantastisk kväll, vilken fantastisk fest, vilka fantastiska vänner, vilka fantastiska ord som sades. Härligt att vara svärmor och mamma då.
Härligt brudpar, underbara vänner och släkt som gjorde kvällen oförglömlig inte bara för brudparet utan för oss alla som var där.

Ikväll så tände Sid och jag många av ljuslyktorna igen och jag undrar vad alla mina grannar undrar som promenerar förbi. Jag hämtade hem resterna från festen i förmiddags för vidare transport efter helgen, hela bordet, träd och hyllor mm är fullt av ljuslyktor, kunde bara inte låta bli.
Tyvärr så har jag inga bilder av det vackra paret, måste lära mig att fotografera i mörker.
I Kina så vigdes 200 par på ett massbröllop 090909. Siffran 9 på kinesiska liknar ordet som betyder "för alltid" så det bådar gott.

Inga kommentarer: