lördag 27 mars 2010

Är en riktig miljöbov i helgen men va kul det är att köra en pigg lite bil. Förvaltar en liten Mini åt sonen över helgen och passar på att göra lite ärenden med tunga inköp. Igår var jag till Coop Forum i Gustavsberg och inhandlade mjöl, aprikoser mm så nu kan jag baka och mer müsli. Idag tog jag en tur till IKEA för att köpa stearinljus och earth hour till ära så var dessa nedsatta till 79 kr idag så nu behöver jag inte sitta i mörkret halv nio ikväll. Köpte även en solcellslampa så nu skall jag kasta den skrivbordslampa som jag inte får att fungera. Det bästa med detta köp är att IKEA skänker en likadan till Unisef så nu återstår att se hur den funkar också.

Dags för denna sparks ägare att ställa undan den innan den sjunker för nu går det fort med snösmältningen, eller så är han inte säker på att vintern är slut. Det är nog dags att ställa undan snöskyffeln också. Tog och tvättade några fönster istället efter att ha sopat undan lite skräp på uteplatsen så nu kan jag titta ut utan att se suddigt.

2 kommentarer:

Prylhyllan nordic sa...

Härligt att slippa sparkar, snöskyfflar och isskrapor. Det gör inget att man får jobba lite med att städa undan nu när våren äääntligen är här. Trodde aldrig att den skulle komma och att all snö skulle smälta så fort. Ha en fin vår.
Christin / Prylhyllan nordic

Eko-Marianne sa...

Underbart när man hittar en liten lökväxt där så fort snön smält undan.
Underbara origamibeskrivningar hittade jag tack vare dig Tack för det och ha en skön påsk