söndag 28 mars 2010

surdegskultur

Igår var jag tvungen att ta en liten tur med Minin när jag kom hem från en rundtur på Vårsalongen, den sista dagen, så nu är det dags för riktig vår. Är ja lika knäpp som mina söner eller tvärtom, den är helhäftig att köra?
Sonja och jag tog en tur in på Nordiska museet efter vårsalongen för att titta på deras nya butik och en fika, även där var det mycket folk .
Så kom jag hem ned kläder tillverkade av bambu, som jag skall prova, från BambooIsGreen.se, mycket spännande. Har beställt det genom Sonja. Idag har t-shirten och trosorna funkat mycket bra för det är säkert sydda med bomullstråd så än har jag ingen klåda och trosorna är mycket bra så det blir till att beställa fler. Tshirten var mjuk, lång som en tunika och superskön.
Tog ikväll en tur till stan och tittade lite i butikerna på Götgatan innan

bagaren hos Coop Extra vid medborgarplatsen pratade om och svarade på frågor om surdeg när Kfs facebook anordnade en trevlig inspirationskväll och visst blev man inspirerad, både en vete- och rågsudegskutur fick alla med sig hem. Skall bli spännande att se vad som blir av alla dess kulturer.

Lite olivolja och timjanrapsolja samt salt till ett rågsurdegsbröd och ett vetesurdegsbröd fick vi prova. Hade tur att få sällskap med Pia som också är en sån där härligt kreativ inspirationsmänniska.
Måndagar är ju mina verkliga motionsdagar och även idag så var det fint vårväder och den tidning som jag idag delade ut gav en rolig läsning när jag till maten slår upp tidningen och där står om en 14 -årig släkting som är en hejare på chokladpraliner och satsar på att bli pralinör. Lycka till är det bara att säga.

Inga kommentarer: