fredag 16 april 2010

Askmolnet

Var tog snön vägen som SMHI utlovat, värmde askmolnet upp så det inte ens blev regndroppar?
Eftersom det var regn i luften och stora askmoln så blev det ingen morgonpromenad utan en tur till IKEA för att köpa födelsedagspresent och på vägen dit så kom sol och då blev det promenad både från och till tunnelbanan. Igår skrev jag om att inga prylar för mig men väl på IKEA kan man inte värja sig så det blev flera saker som jag inte planerat. De har en liten solcellslampa för utomhusbruk som ett halvklot som jag vill se hur den fungerar under sommarkvällarna och likaså små likadana fast med batteri som kan användas istället för värmeljus så de kom med hem i min ryggsäck. En snygg dörrmatta har jag varit ute efter länge och det fanns en som jag missade förra gången eller så är den ny. Jag kunde därmed värja mig från att rota i stuvtygslådorna som var överfulla med fina tyger.

Inga kommentarer: