torsdag 8 april 2010

Från Ekolåda till Änglamark

Två dagar på trädgårdsmässan blev fyra, tre jobbade jag hos Ekolådan och idag den fjärde så har jag bara gått runt bland de olika scenerna och lyssnat på olika föredragare och dessemellan tittat på de olika utställarna i lugn och ro. Hann idag med en stund i solen med ett glas vin och en god ost när jag kom hem.
Har inte köpt något nämnvärt förutom lite frön från Rara växter. Fick lite bra tips av Katri om salva mot värk och tips mot Psoriasis som jag förde vidare till grannarna som har det och skall ta det vidare till sonhustru mfl.

Trevliga dagar har det varit, många bekanta ansikten och massor med trevliga människor som kommit förbi och pratar, lyssnar och väldigt många känner till Ekolådan. Väldigt många gav beröm för en fin monter och det gör det ju inte sämre att stå i den.
Goda äpplen bjöd vi på till stor glädje för många glada och tacksamma.

Lars Krantz får hjälp av Birgitta med att rätta till flugan inför ett av sina föredrag. Idag lyssnade jag på honom när han med stor entusiasm pratade om sitt Wiij trädgårdar och samtalade med Gunnel Carlsson, senare så stod Tage Andersen på scen och berättade om sitt sommarresident Gunillaberg och jag skrattade gott med Lena Linderholm, fick tips om växter till husapoteket, lärde mig flera bra saker om häckar som jag förhoppningsvis kan ha hjälp av här i området. Fick många bra tips om Clematis - diversefolia av Finn Eldh som troligen höll sitt sista föredrag.


En lisa för själen, boken som Eva Robild och Annika Christensen visade bilder och berättade om, lyssnade jag på igår, njöt av de fina bilderna och de underbara råden av de är två bloggare som jag följer regelbundet. Kinna med bloggen mormors mat fick jag också möjlighet att prata lite med och det är så kul att få se personerna man läser om på de olika bloggarna.

Under föredraget ser jag ett bekant ansikte som sitter och njuter av föredraget och det blev nog många efter att ha blivit hitkallad för att hjälpa till med bokförsäljningen efter fördragen istället för att sitta hemma och titta på hockey.

Det var långa köer för att köpa böcker om växter, örter, trädgård mm för både barn och vuxna
Har också hunnit med att baka chokladkakor till Sid som har haft 5-årskalas, tagit bort stygnen och varit på kalas och nu skall jag ta igen mig för att ta nya tag till imorgon då det är seminarium på Folkets hus, Myter om maten, där jag tillsammans med många andra medlemsråd skall vara funktionär och prata gott om Änglamark (tror jag).

Inga kommentarer: