onsdag 20 oktober 2010

Så här kommer müslin till.

Bovetepuffar från Biofood en påse som förhoppningsvis innehåller 100 gram men numera väger jag allt från dem eftersom jag råkat ut att få påsar som endast innehåller 70 gr.

Så tillsätter jag Amarant och Quinoapuffar

Idag hade jag inga Dinkelflakes hemma idag men från Saltås butik på söder så har jag Quinoaflakes,

samt Amarant- och Boveteflakes. De mörka är av bovete.

Så lite solrosfrön och pumpakärnor som jag köper från Renée Voltaires lösvikt.

linfrö från Saltå kvarn,

så mina egna flingar av dinkel, nakenhavre och råg.

Sist men inte minst den torkade frukten. Fikon, sultanrussin och aprikoser från Saltå kvarn, eget torkade lingon,

de torkade kaneläpplena som här är av Åkerö från fd grannar i Storängen.

så är det bara att blanda om ordentligt

och packa i påsar.

Inga kommentarer: