fredag 3 april 2009

Fötterna längtar efter tunna skor

Vårat centrum Forum Nacka är först ut med att välkomna sin besökare med en otroligt hemsk lukt när man kommer innanför svängdörrarna och i Nvp i veckan där Lotta Moss, centrumchef, berättar stolt att detta är en "doft" vilket jag absolut inte håller med om. Kunde inte låta bli att skicka ett mail om detta till henne men förvånar mig att hon inte tar sig tid att svara. Har också skickat ett mail om att att de borde sätta ut lite möbler så att gamla och rörelseehindrade också kan sitta ner och njuta en stund och kunna resa sig upp, lite högre sitthöjs alltså, inte heller detta svarade hon på. Det hon tycker är doft mår jag illa av varje gång jag stiger innanför dörrarna, det förvånar mig att man tar så lite hänsyn till alla allergiker. Så nu har jag skrivit en insändare till Nvp det är första gången som jag gör det och även om det inte kommer in så är det skönt att skriva av sig.

Vid seniorboendet vid Forum så var det fullt på boulebanan på förmiddagen två matcher spelade inne på planen och en utanför sen såg vi barn som hoppade hopprep på rasten vid skolan och många hade sprängfyllda kulpåsar och spelade kula i sandlådan. Våren är äntligen här hurra!

Vilka underbara lockar han har.
En förmiddagspromenad och inköp innan jag drog in till stan för att lämna bröd till Roger/Sid och han såg Sid i parken utanför sitt jobb så jag gick dit och hälsade en stund på honom, fröken Kicki och myrorna som klättrade på trädet innan jag tog bussen till Karl den Tolftes torg. Härligt att ha de på så nära håll.
Promenerade till Nationalmuseum för att titta på utställningen Prerafaeliterna och det var mycket trevligt att se de tavlorna som jag sett på bildspel på ABF och hört berättas om, det ger så mycket mer. Snart är det ett nytt föredrag om Millesgådens nya utställning Drömmare, den 7 april.
Det är fantastiskt att se hur folk bara poppar upp när det blir så här fint väder, fullt med folk på uteserveringarna i stan, papperskorgarna fulla av glasspapper och så börjar det sopas på trottoarerna.
Såg på tv att det är ont om blod och när jag slutade jobba så anmälde jag mig, äntligen, då fick jag veta att min inte får vara över 62 år för att lämna blod, så där gick det i stöpet.
Ikväll är mina fötter trötta de behöver ett par ännu luftigare skor, denna årstid tycker inte mina fötter om, jag går ju barfota året om i skorna och sandaler kan man ju inte riktigt börja med ännu. Så det är bara att smörja och prata gott med dem så blir det nog bra.
Man skall svettas in våren och frysa in vintern.


Inga kommentarer: