onsdag 22 april 2009

Heja Abbe & Brorsan

Man blir alltid varm inombords när "Heja Abbe & brorsan" ligger överst på blogglistan och man kan läsa om denne underbare lille kille som hans pappa skriver om, där även övriga familjemedlemmar kommer fram och visar en helt underbar sida. Tänk vad många barn (med familj) får gå igenom.
På Abbes blogg hittade jag detta som bör spridas eftersom det råder brist på bröstmjölk på sjukhusen

Bara +1 grad och ett frostigt täcke på bryggan när jag började torsdagens promenad men det kändes som att det skulle bli en fin dag, friskt i luften och sol och mycket blått på himlen. Trots dagens frost så sitter jag nog snart på bryggan med min kaffekopp läsande dagens tidning, så det så. Dagen blev varm, satt i lä och åt min lunch och satt också och virkade en stund i solen.

En liten droppe på toppen av varje grässtrå efter frosten lyste så fint i solen så om du klickar på bilden ser du det också.

Många fåglar finns utmed sjövägen, idag såg jag bla doppingar, starar, talgoxar, blåmesar, Bofink, svan, fiskmås, skrattmås och så detta och fler gräsandpar.
När man läser artikeln om slamspridning i dagens Svd så är man glad att ha övergått till ekologiskt odlad mat.

Pilot har börjat göra sina pennor av återvunnen plast, den högra (Bottel 2 Pen) är gjord av pet-flaskor och alla deras pennor har fortfarande utbytbara patroner. läs mer om Beegreen. De stod uppe i Forum och delade ut pennor, har provat en och den funkade väldigt bra (bättre än filtpennor) när jag skrev ett födelsedagskort till Tuva, en hamnade i hennes födelsedagspåse också (den rosa).

Dagens tips!
Jag tycker ju inte om att slänga någonting så när limstiftet kommer ner till kanten så lyfter jag över det som är kvar med hjälp av en glasspinne till ett annat limstift eller så använder jag glasspinnen att smeta ut limmet med.

Inga kommentarer: