onsdag 22 april 2009

Tomt kylskåp

Nu tycker jag att det kan vara anledning att inhandla lite matvaror, är ganska stolt över att jag rensat i så många påsar, byttor mm som fanns i kylen, har verkligen tagit hand om allt.
Så iväg till Forum Nacka för att komma hem med en ryggsäck och en tygkasse med mat, lite mera nässlor att stoppa in i på de tomma hyllorna. Kylen drar ju mycket mindre ström om den är fylld men det ser fortfarande tomt ut.

Det blev eftermiddagsbakning av dinkelbaguetter och fruktbröd och under tiden så rensades och sköljdes nässlorna för att förvällas och hamna i frysen. En kopp kaffe med en varm macka med eget smör på smakade sedan gott. Nu så blir det till att spara på alla möjliga burkar för det som skall hamna i frysen, det är ju också ett sätt att återvinna en gång innan de hamnar återvinningen.

Rotsakerna från igår blev soppa idag med lite nässlor i så tack för det receptet Sara, hittar ni i senaste numret av Mersmak sid 33. Lite krutonger av dinkelbaguetten och grönt på blev gott.
När jag åkte till Hallunda härom kvällen så hade jag inga klipp kvar på min remsa och Sekunden hade slut på sina så fräck som jag är så när jag såg en bekant kliva av tåget så bad jag om hennes biljett, den var slut efter den resan så jag fick den av henne. Sen idag skulle hon köpa sig en ny remsa men när vi var på promenad och de hade fortfarande inte fått nya på Sekunden så då kunde jag återgälda genom att hon fick en remsa av mig. Det känns bra när man kan hjälpa tillbaka.
Missade du Mats Eric och tillsatser i Niklas mat så kan du gå in på Saras blogg och titta.

Inga kommentarer: