tisdag 17 februari 2009

Äntligen en baksten

Nu har jag äntligen köpt den länge efterlängtade bakstenen av kalksten från Gotland. Det var länge sedan jag beställde den för den var slut överallt och nu hade de en hög trave med nyinkomna bakstenar i butiken.
Dagen började lite trögt, sov länge, skulle vara inne i stan kl 10 så det blev bara en liten tallrik yogurt, inget kaffe och ingen tidning, tåget var försenat. Efter behandlingen hos naprapaten kom jag på att gå och köpa bakstenen på vägen hem då blev allt bra, den väger 8 kg så det blev bara att åka direkt hem.
Vädret var helt underbart trots lite kyligt så det blev en motionsrunda och lite sällskap av några grannar vilket gjorde det hela lite trevligare. Sen en promenad till barnbarnen med lite bröd, marmelad mm och in på Forum Nacka på vägen tillbaka. Till min förvåning så fanns Sista boken från Finistére av Bodil Malmsten inne som jag varit på biblioteket och sökt flera gånger. Hade glömt plånboken hemma och fick då lära mig hur man lånar utan lånekort.
Summa summarum en mycket bra dag.

1 kommentar:

Åsa sa...

Hej! Jag såg ditt inlägg om bakstenen. Var nånstans finns den att köpa?

MVH
Åsa