söndag 8 februari 2009

Egna flingor - härligt!

Fruktgröt av nakenhavre blev det till frukosten idag, de sista flingorna gick åt så det blev till atta fram flingmaskinen under dagen och fylla burkarna igen med råg, dinkel, nakenhavre och havre.
Egna flingor och torkad frukt i bitar det blir god gröt det som variation till fil och müsli som jag gör på puffar av bovete, quinoa och amaranth samt flingor som ovan och torkade frukter där också, en bra start på dagen till morgontidning, sudoku. kaffe och smörgås och ibland lite korsord också innan en promenad.
Idag var det ju också att lyssna till på "på minuten" kom fakatiskt ihåg det igår också. Har fått platser till nästa inspelning och lyckats få några nya tjejer att gå med. Det blir alltid en kväll med mycket skratt men svårt att få plats till.
När jag tog min promenad idag så såg det ut att klarna upp och senare så torkade det upp och jag ser fram emot en dag med sol i morgon.
Köpte jord på ICA idag, ekologisk, skall prova den och jämföra med Änglamark som jag köpte häromdagen.
Det har varit en helg med ett grått väder som gör att man bara vill slappa och läsa en god bok och just nu så läser jag Sin ensamma kropp, av Elsie Johansson. Lyssnade på henne när hon berättade om boken på ABF huset i höstas. Idag såg jag i deras kalendarium att det blir ett nytt föredrag den 24 februari då med Eva Franchell samt också museironden med Jennie Fahlström från Liljevalchs Vårsalongen samma dag men när jag skulle klicka jag in det i min kalender så var dagen redan upptagen, attans också.

Dagens tips!

Prova de ekologiska blodapelsinerna som finns nu de är så goda!

Inga kommentarer: