onsdag 4 februari 2009

God potatislimpa
Det här kommer att bli lite av en dagbok och så vill jag ju dela med mig av lite tips som kommer att röra lite av varje.
En gång för länge sedan var jag "mamma på torget" där jag kom med lite råd, tips, svarade på frågor mm. Kom att tänka på det idag för det var ett roligt projekt och ganska likt att blogga.
Idag så har jag bakat, prövat recept ur en ny härlig bok som jag lånat på biblioteket,
"majas klimatmat" av Maja Söderberg. Det blev vridna dinkelbaguetter och potatislimpor, gott blev det och lättbakat.
Det var när jag läste i boken som jag kom att tänka på förra vårens nässlor och andra örter som jag då plockade och började att göra ett kompendium för att ordna en örtvanding till våren. Det finns ju så mycket roligt att plocka och ta tillvara men detta återkommer jag till när våren närmar sig.
Lånade samtidigt "EKOLOGISKA SMAKER" av Henrik Arkåsen också det en underbar bok, tyvärr så måste jag lämna tillbaka dem i morgon.

Jag har också satt en ny surdeg som jag skall mata i morgon.

Inga kommentarer: