lördag 28 februari 2009

Digital våg


Kände att jag måste byta ut min gamla 1800-talsvåg till något modernare och tittade runt i Forum Nacka efter att återigen varit en tur till tulpanens hus med en fd arbetskamrat denna gång.
Det blev en våg i rostfritt hos Clas Olsson och efter att ha läst beskrivningen och använt den ett flertal gånger ikväll så känner jag mig nöjd också med priset 199 kr plus batteri. Kände inte för att införskaffa en som kostade över tusen kronor så här första gången. Vet ju inte hur länge det här intresset för surdegar håller i.


Köpte en god ost (Castelli Taleggio, KRAV) på Konsum som var så där härligt mogen och till råga på allt för mindre än halva priset och till den så tog jag fram min havtornssylt från i höstas. Ett gott glas portvin från Portugal smakade bra till. Detta efter en enkel fiskgryta.
Utanför kassorna till Konsum står sonen med flickvän och de kommer över imorgon och äter lite. Lockade med god renstek och nybakade ciabatta. Så det var bara att promenera hem och sköta om surdegarna.

Inga kommentarer: