måndag 16 mars 2009

Blöta skor


Hur dum får man vara! tog på mig fel skor när jag skulle ut med mitt i Nacka idag och avbröt innan jag var färdig för det sa svabb, svabb i skorna eftersom det var stora sjöar och snösörja på många ställen.
Då det får bli två vändor men jag var så kaffesugen så sen blev jag sittande och gick in på Louise Ungerts nya blogg som jag fick reda på när jag var in till Kfs för att gå igenom ett uppdrag idag.
Hon skriver idag om buljongtärning och då var jag tvungen att få in och kommentera för jag har en buljongpasta, Herbamare, som jag tycker så mycket om och den finns utan salt.



Fick med mig 3 lådor hem med Rättvisemärkt som jag skall gå genom och komplettera för det kommer ju nya produkter hela tiden. Det finns ju så mycket mer än kaffe, te och choklad. Är ambassadör för Rättvisemärkt och blir engagerad för att föra budskapet vidare ibland av kfs och det är intressant för många vet vad det innebär men de finns de som är helt ovetande.
Grannarna som varit på en lång semester kom hem igår och hämtade sina blommor här idag, som jag har försökt hålla vid liv men några har längtat hem och inte tyckt om att vara hos mig. Det såg ut ungefär som det gör idag när de åkte för 6 veckor sedan men vågar man hoppas på våren eller skall det komma mer snö. Javisst kommer det mer snö säger vädeleksrapporten.
Skötte om mina skor, borstade av dem, stoppade tidningspapper i och de ser ganska ok ut nu, de är snart torra och användbara igen. De skall få lite impregnering på sig också imorgon.

Inga kommentarer: