lördag 7 mars 2009

Prisjämförelse


Var tvungen att gå till Dieselverkstan och kolla in bokbordet, tog med mig tre fina fräscha kokböcker som jag hittat i tidningsinsamlingen och kom hem med två hästböcker och en prinsesspartybok. Får bli presenter till barnbarnen. Många cirkulerade runt bordet och bytte böcker, en av mina gick mer i en kasse direkt. Det var flest pocketböcker och en salig samling av fina böcker men inte så många barnböcker.
Mjöl av olika sorter började ta slut så jag tog en tur till Coop i Gustavsberg och handlade för 422.10. Har så många gånger tänkt kolla priserna på ICA och Coop eftersom jag hävdar att Coop har bättre priser på ekologiska varor än ICA.
Passade på att kolla priserna på Kvantum när jag ända var i Sickla och samma varor blev 568.90, då har inte ICA egna russin så blev det Saltå istället sen vandrade jag till Maxi och kom upp till 556.60 samt Konsum i Forum Nacka på vägen hem och kom där upp till 533.70 men då fick jag ta Labans hela dinkel som är dubbelt så dyrt.
Jag köpte olika mjöl, olivolja, russin, aprikoser, smör mm allt ekologiskt, Änglamark och Saltå.I love ICA där det fanns men Änglamark har större sortiment.
Min teori stämmer att det är billigare att handla ekologisk på Coop än på ICA, Konsum som är i jämförelse med ICA Supermarket är biligare än stormarknaderna Maxi och Kvantum.
Spa morgon med ny bodyscrub, hittade lavendelhonung i skåpet hade också köpt grovt råsocker och blandade i lite sunbreeze. På armbågarna har psoriasisen blivit bättre efter scrub-behandlingarna.

Dagens tips - Rengör miljövänligt!
Tvättade badkaret efter spa badet med miljövänligt rengöringsmedel som jag blandat själv av eco diskmedel med citronsyra. Om man har rostfläckar så tag vinsyra istället. Såpa kan också användas och blandas med.

Inga kommentarer: