söndag 22 mars 2009

Storängsgummorna


Birgitta packar och packar.
Fredagskvällen tillbringades i glada damers lag med fd grannar i Storängen där jag bodde mellan 1978 - 2001. En underbart skön avkopplande kväll med vackert dukat bord, massor av levandeljus som började redan utomhus och i växthuset. God mat och mycket gott vin gjorde inte kvällen sämre och det blev en sen promenad hem och då var alla levande ljus nerbrunna. Pysslade lite innan jag somnade och vaknade sen väldigt tidigt och jag var ju tvungen att gå upp för skulle bli hämtad kl 8 för att stå och visa upp produkter som är Rättvisemärkt. Detta var på en mässa med många uställare som HSB anordnar i samband med sin stämma. Vi stod två medlemsråd och packade tygpåsar av Rättvisemärkt bomull med kaffe och broschyrer som de som gått en tipspromenad skulle få. Det blev nog en 350 påsar. Vi bjöd också på choklad och svarade på frågor och förklarade och många bläddrade i min lilla pärm, en knycke en också.

Bra placaerade precis vid ingången

Kände mig lite kall, ruggig och trött när jag kom hem så jag lade mig under en filt med ett glas vin, tog mig sen samman och kokade en soppa sen tog det inte lång stund innan jag sov framför tvn.
Orkade sen med en förebyggande helrenovering på spikmattan, både framsida, baksida och sidor fick sig en omgång sen sov jag skönt igen.
Hittade en uppblåsbar spikmatta som formar sig efter kroppen och även som nack-kudde när jag ledade efter bilden på spikmattan.

Shaktimattan - en spikmatta du kan lägga i väskan!

Shakti spikmatta

Stranden vid Järlasjön

Vaknade till solsken och tog en härlig promenad innan frukost, lugnt och tyst var det ute, på hemvägen så hade många hundägare hittat ut men innan dess så var mitt sällskap koltrastar och fågelsång. Hittade en massa snödroppar utanför Nacka kysrkogård så några står nu en vas här hemma.


Kom lagom hem för att hinna koka gröt innan "på minuten" sändes.


Inga kommentarer: