torsdag 9 december 2010

Julmarknad Ektorps Äldreboende.

Sonjas kompis har för första året anordnat en julmarknad för de äldre och vi var med, med lite av varje och det blev en trevlig dag.

Kören sjöng julsånger och alla blev omhändertagna av sina anhöriga eller personalen. Många gjorde sina julklappsinköp bland borden.

eller svenskodlade julstjärnor till sina rum. Det var en snöig dag men många besökare.

Jag har mina disktrasor, knäckesticks, lavendelskorpor, knäckebröd och nu håller jag på att ladda upp en ny omgång för vår julmarknad hör i Järla sjö som startar kl 10 på lördag den 11 december och håller på till kl 17.

Lite av det som Sonja hade med sig finns kvar och det tar jag också med mig upp till torget där den stora julgranen står och julgransförsäljningen är i full gång då också. Lavallhallen är öppen för fika och en massa trevliga stånd med fina saker kommer säkerligen att finnas där.

De äldre hade dekorerat och döpt husen som personalen satt ihop och jag röstade på

detta.
Är ni i Nacka under helgen så tycket jag att ni skall komma för till en lite annorlunda julmarknad här hos oss på Gustav de Lavalls torg där Stalands, Lavallhallen och Modecenter finns.
Varmt välkomna!

Inga kommentarer: