tisdag 6 april 2010

Nordiska trädgårdar

På torsdag och fredag kommer jag att vara hos Ekolådans monter på trädgårdsmässan. Har varit kund hos dem i några år och fått bra kontakt och vid något tillfälle så frågade de mig om jag inte kunde ställa upp och föra fram hur det är att prenumerera på deras lådor. Eftersom jag tycker att det är ett bra sätt att komma igång med att prova olika frukter och grönsaker som man annars bara tittar på i grönsaks- eller fruktdisken så tyckte jag om idéen. De gånger jag ställt upp har varit kul och givande. Det kommer att bjudas på äpplen och kokboken kommer att säljas och så kan man ju bli prenumerant. Var inne på deras receptsida idag och fick inspiration till en broccolisallad med citron och solrosfrön till min fisk till middagen idag.
Skall bli kul och måste också titta in hos mina vänner på Drottninggatans Bok&Bild samt Sweden Green House som väl just nu håller på och bygger upp sina montrar med böcker och växthus.
Får väl gå dit på lördag också för att lyssna på en del trevliga föreläsare från Ekolådan, Per Wålstedt från Dalarna, En lisa för själen, Ulf Nordfjell mfl.

Inga kommentarer: