måndag 17 maj 2010

Utomhusmåltider

Nu har det bara så där helt plötsligt blivit utomhusliv och öppna dörrar, mina snälla grannar som också tycker om att äta utomhus lika mycket som jag bjöd mig på middag i lördags. Gott och trevligt.
Det bådar gott för framtiden nu att värmen har kommit och jag fick ganska mycket gjort under helgen så min sköna plats i skuggan av honungsrosen är i ordningsställd. Där sitter jag i skymundan med ett glas vin och har det bra och när rosen och fjärlisbusken fått lövverk så ser ingen mig där.

Idag skördade jag de första sparrisarna och åt i min omelett till lunch, mums vad färskt, lyxigt och gott.
Anna, Roger och Sid kom över en kort ledig stund mellan jobb och läkarbesök så en snabbt fixad middag och de två stora sparrisarna skars av och åts till fisk, kycklingköttbullar, pasta och sallad. När solen gick ner bakom Järla herrgård så förpassade jag mig in men med öppen dörr, underbart.

Inga kommentarer: