söndag 20 september 2009

septembersol

Tog bussen till landet på lördagen, flydde egentligen från att städa och och plocka i ordning, plockade svamp på vägen genom skogen upp till huset. Hittade även två goda smultron. Satt sedan i solen med ett glas vin och chips som något köpt men inte druckit/ätit upp, himlen alldeles härligt blå, inga moln, vindstilla, varmt och skönt. Upptäcker sen att när solen går så lågt att tallarna står i vägen för solen så att dessa måste sågas ner men gör inte det idag, flyttar stolen istället.

Lagar en god middag på det som jag hittar i kyl och frys tillsammans med nyskördat grönt som sallad, kryddor och svampen förståss. Hade bara med mig tomat, lök och majs som jag köpt på Bondens på morgonen. Lite smör fanns det att steka svampen i så det blev en hård macka med Karl Johan på som förrätt.

Söndagens lunch innehöll svamp den också, en liten bit parmesan hittade jag också men nu så är det nästan tomt i kylen, det räcker nog till ännu en gång. Skulle ta bussen hem och en liten tur genom skogen men grannarna skulle åka så jag fick åka ända hem och var på så sätt hemma innan bussen gick.

Inga kommentarer: