fredag 4 september 2009

Ståtlig häger.

Morgonpromenaderna börjar komma igång igen, ibland så träffar jag på bävern eller så är det hägern som har en anhalt här på väg ut till havs eller på väg hem till Isbladskärret på Djurgården där det finns en hel kolloni med hägrar. Har varit där en gång och det var fantastiskt att se alla bon i träden så jag tror att det är därifrån som den kommer. Vi ser också hägern ute på landet där den sätter sig i en tall och spejar ut över viken.
Nu börjar jag komma tillbaka till verkligheten igen, idag har jag skickat ut det första mailet om nybakat efter sommaruppehållet, det känns skönt.
På söndag så är det familjdag på Skansen och då finns jag där tillsammans med många andra, på Ekostigen och vid Rättvisemärkt skall jag vara, det finns massor med trevligheter att uppleva tillsammans med sina barn eller barnbarn. Man går in på Medmerakortet och det brukar vara många som kommer dit, en trevlig dag för barnen.
Fick mycket post idag bla mina nya glasögon, det känns lite förvirrande som vanligt innan man vänjer sig men helt ok, materiel från LRF om djurfamiljerna som är ett förskolemateriel som man kan beställa och från batteriinsamlingen.se kom Bamse memory, batteriinsamlingshus och en tidning om vad man skall göra med sina gamla batterier. Djurfamiljerna kommer att delas ut på Skansen på söndag och Bamse på UnderBara Barn mässan i oktober när man gått tipspromenaden på ekostigen.
Hoppas kunna skriva lite mer framöver än vad som blivit under de senaste månaderna, särskilt efter 090909 kl 9 på kvällen på Fåfängan då Anna och Roger säger ja till varandra. Jag binder hjärtan, spånar mm vilket är väldigt roligt. Har paraplyer som regnförsäkring men det såg lovande ut på väderrapporten idag.
Imorgon är det dags att åka in till BONDENS marknad igen.

Inga kommentarer: