tisdag 20 juli 2010

Ett avbrott i sommarparadiset

Bada i flytväst i Järlasjön är inte så dumt för att sen fortsätta till en lekpark och kompisar. En liten stund på ängen för att sparka boll med pappa och lite mat innan dess. Nu börjar getingarna komma och förstöra måltider både utom- och inomhus. Ännu så är det nästan inga myggor som man får trösta sig med.

Snäll och go liten kille som har en jättefin storbror, flyttas här sovande från en skön famn till bilen för att fara vidare och jag ut till landet.
Inne i stan var det gråa moln men här ute molnfritt och varmt så det blev en dusch efter promenaden från bussen och upp för backen. Först också en promenad till bussen som var en snabbuss så det gick fort att komma ut.
Hann med mycket på det här dygnet som jag var hemma, shoppa, träffa Sid och Roger på Andys (för att vi var i Sickla samtidigt igår), gå på ett möte på Kocksgatan så då handlade jag lite middagsmat på Cajsa Warg och bjöd sen in en granne på ett glas vin, träffa lite andra grannar för en pratstund, betala räkningar. Vädrade ut hemma för att kunna sova

vattnade över blommorna som har klarat sig hyggligt trots torkan. Njöt av lavendeln som blommar för fullt och där kryllade det av små och stora humlor och fjärilar.

Stoppade de torkade rosenkronblade i en burk tills de skall komma att hamna i müslin lite senare. De innehåller både vildrosor och honungsros.

Honungsrosen var helt fantastisk med alla sina blommor i år tråkigt bara att jag var hemma så lite under den ljuvligt doftande tiden men jag har i alla fall lite torkade för att minnas doftern.

Inga kommentarer: