torsdag 1 juli 2010

Fred och kärlek

Idag har jag varit på utflykt till Borlänge fram och tillbaka för att titta till Ekostigen intill Pease and Love festivalen och en jättefin lekpark med vattenlek, klätterställningar, musikinstrument mm. Jag har ingen sladd till kameran här hemma så bilderna kommer imorgon. Där var fullt med barn från olika förskolor som var fullt sysselsatta med olika pyssel samt föräldrar med barn som gick tipspromenad och fick lära sig om ekologi mm.
Vi tog också en tur till Coop butiken på campingområdet som det var lång kö till. Fy för den lede att bo så där tätt och man kan inte förstå att de vill skräpa ner så otroligt runt tälten där de själva sitter. Men trots alla chipspåsar och läsk i butiken så fanns också bra mat och även lite ekologiska drycker, choklad mm som ungdomarna kan äta mellan alla drycker som inhandlades på systembolaget och fraktades ditut. En upplevelse i alla fall.
Med på resan var också en ny trevlig bekantskap som jobbar på rättvis handel/världsbutikerna här i Stockholm som jag under dagen lärde mig väldigt mycket av.
Åkte hem från landet igår kväll och sov hemma men när jag stod där och väntade på att bussen skulle komma så kom en bil körde förbi, så backade den tillbaka och meddelade mig att bussen ut hade varit inställd så att hans dotter varit tvungen att ta en taxi för han var ensam hemma med småbarn som låg och sov. Nu skulle han till Gustavsberg och hämta sin fru så jag fick åka med honom dit och kunde där ta en buss hem, snacka om tur.

Inga kommentarer: