söndag 27 juni 2010

Fotografiska

Att mötas av doften från dessa rosenblad som snart torkat när man kommer hem är underbart.

Har idag befunnit mig på Fotografiska där det var en upplevelse att bara gå runt i byggnaden, dessutom att titta på helt fantastiska fotografier i denna miljö och dessutom få lära sig lite mer om fotografering. För att inte tala om att jag nu har fått lära mig vad alla knapparna på kameran kan användas till är inte så dumt. Detta tack vare facebook hittade jag denna kurs.

Läraren, Emma Svensson, var en entusiast som åker runt på konserter och modevisningar, undervisar mm och fotograferar, hon jobbar med sin hobby. Känner dessutom Roger efter att ha jobbat på rockfeber ett tag. Vi var bara fem stycken så alla frågor besvarades utan att man fick vänta.

Hoppas de snart får i ordning på sitt café och restaurang för caféet var bara provisoriskt än så länge men det var inte utsikten, helt fantastiskt.

Har inte förut varit på någon kurs där alla minskade ner på pauserna istället för att dra ut på dem och jobbade på som bara den mellan 9.30 - 18.30.

Flitigt fotograferade blev de ryska sjömän som var på Stockholmsbesök när vi var runt för att hitta motiv.

De som inte var på stan fick hålla på med underhåll och jag skall nu underhålla mig med kamera och fotografering i sommar.

Inga kommentarer: