onsdag 9 juni 2010

Änglamarkskryddor

Doftande kruka välkomnar nu hemma hos mig så saknar du basilika eller citronmeliss så är det bara att komma över och plocka.

Basilikan kommer från denna kruka som stod vid ekostigen entré i 5 dagar i direkt solljus och ser fortfarande lika fin ut. Vi vattnade/duschade dem tre gånger om dagen och de var verkligen många som gjorde som det stod på skylten, smakade och doftade. Varje gång jag gick förbi dessa krukor så kom tanken att de skulle passa vid min dörr och så fick det bli. När vi stängde så delade vi upp dessa härligt doftande plantor och jag lyckades inspirera fler att plantera i balkonglådor.
Så nu blir det basilika morgon lunch och middag, gott till ost är det också. Bra mot mygg var det någon som sa också så det skall jag prova när jag går ut i skogen.
Basilikan och de kryddorna som vi hade överallt i Kungsan är nya i Änglamarkssortimentet och kommer det att hålla denna kvalitet så är det härligt.

Har nu tagit det ganska lugnt några dagar, delade upp utdelningen på två dagar, och så har jag påtat i trädgården. Vintern har gått hårt åt klängrosorna så de har jag nu sent om sider klippt ner.
Har också kunnat njuta av den härliga trädpionen som förhoppningsvis blommar några dagar till, den fick också byta ut äppelblommorna på skrivbordet så att den bevaras lite längre.

Inga kommentarer: