tisdag 15 juni 2010

Det blommar fint.

Rhododendronbuskarna på landet ser ut att ha klarat vintern väldigt bra, de blommar rikligt och har väldigt många ny skott. Otroligt att de kan bli så stora när de bara är satta i en liten grop.

Alla mina kaprifoler är skott som är satta och denna som jag tog till landet förra året blommar fint i år.

Blåbär ser det ut att bli också om nu inte det blir torrt och de torkar bort.

Samma gäller för smultronen som ser ut att mogna till midsommar.

Frågan är om midsommarblomstren hinner blomma över tills det är dags att binda kransar till midsommarstången.

Svanparet var utan ungar men gladde mig med sin närvaro. Idag var det inger åkahemväder när jag var fram och tillbaka med buss och jag förvånar mig varje gång att de stämplar tre kuponger ut och fyra hem.

En kvist bröt jag av till hemfärden och sitter nu fint i en vas här hemma

Inga kommentarer: