fredag 25 juni 2010

Bästa vädret!

En morgonpromenad med lite sval luft men med fler och fler solglimtar

för att plockade fläder till saft, de jag plockade häromdagen hamnade i en krans med gula rosor, det blev väldigt fint.

Den hamnade på denna lille herre som nu väntar på att bli storebror och här åka nercabat för att fira midsommar tillsammans med kompisarna.

Rosenblad plockade jag som nu ligger på tork och doftar gott, skall sedan blandas i min müsli vilket jag såg i tidningen häromdagen från en ny bok Blomstrande måltider av Åsa Swanberg och foto Malou Holm. En sån där bok som man bara vill ha.
Efter det bästa vädret som var igår och väldigt mycket folk som var hemma i området så passade lite moln till en välbehövlig sovmorgon men sen kom åskan och mullrade med sitt svarta moln. En rejäl skur, tack för att jag inte behöver vattna, så kan sommaren få bli, varmt och en avsvalkande regnskur dessemellan.

Inga kommentarer: