torsdag 24 juni 2010

Trevlig midsommar.

Eftersom Kent på grönsakerna ville ha en kryddkrans och alltid har ett recept till hands och delar glatt med sig av så gick jag hem och plockade än en gång i mina kryddkrukor och band en krans till honom som tack.

Hittade inte så mycket blommor men de räckte till 4 kransar och en kryddkrans så nu skall jag ut och plocka nya blommor till två beställningar. Hade kameran med mig men glömde bort att fotografera oss när vi också stod och bjöd på bagarens goda fruktbröd och en rabarber och jordgubbs chatney som Maria hade gjort.

och så förstås kryddor från Änglamark.
En av kransarna var det en äldre herre som köpte och han var så glad för att kunna överraska sin fru med någonting som hon sldrig skulle gissa sig till. Han skulle gömma den i källaren tills i morgon, hoppas hon blir glad. Den med kryddor som jag gjorde först blev damen alldeles lyrisk över för att hon hade löst sitt problem med present till morgondagens värdinna. 2 köpte Olof Thunberg till sina barnbarn när han stod och pratade med Maria om Värmlänningarna som de spelat ihop, vi hade en mycket trevlig pratstund när han stod och väntade på att den andra kransen skulle bli färdig.

En trevlig blogg är den från Naturens hus, lärorikt och underhållande. Idag hittade jag denna om att inte heller fåglarna mår bra av skräpmat. Vilket ju säger en hel del om varför inte heller vi skall äta det.

Inga kommentarer: