söndag 15 maj 2011

Vårstädning igen!

Förra lördagen så städade vi hemma i brf nu var det dags för landet. SMHI hade uttalat regn och kyla så det såg ut att bara bli jag från oss men Roger och pojkarna dök upp och även en massa människor men som vanligt så städar man mest runt sig själv. I år var det inte så mycket mer än att plocka in snökäpparna och hålla rent i dikena och eftersom vi gjorde ett rejält ryck med det förra året så var det inte så mycket i år.

Fler bra sätt att frakta löven i sågs som här i en big bag

och en gammal gul IKEA kasse funkade väldigt bra. Något att ta efter.

Efter avslutat arbete så fikade vi i solen och Lex visade att han nu tar några steg och det ser ut att jag kan få en promenadkompis till sommaren.

Sid hann med många saker krattade, lekte med en gråsugga, hittade spindlar mm, gungade med Lex och som avslutning gjorde han sit ups på trallen i den varma solen innan det var dags att åka hem för att gå på kalas och köpa en önskad trollerilåda. Sen tror jag han blev väldigt glad för Erik Saade klarade sig så bra under kvällen.
Jag stannade kvar och tog brödpåsen med mig och närvarade på det efterföljande årsmötena för väg och fastighetsföreningarna.

Eftermiddagen och kvällen blev varm och skön så det blev den första duschen för året. Bestämde mig för att åka hem och till min förvåning så kändes det mycket svalare i Nacka än ute på Ingarö.

Inga kommentarer: