fredag 6 november 2009

Flaggdag

Den 6 november för en hel del år sedan så var det blåsigt och vi hade en flaggstång som vi använde vid högtidliga tillfällen och som syntes över hela Storängen (bl a så hissades flaggan när Rasmus föddes så at grannarna snabbt visste om det). Jag stod i fönstret och tittade ut just som hela flaggstången rasade ihop i småbitar med flaggan i topp och en granne som kom i bil på gatan såg också det hela och detta är någonting som vi alltid kommer att minnas den 6 nov.

Jag var tvungen att ge mig ut i skogen och trots att det var mulet och väldigt svårt att se så hittade jag i alla fall hyggligt med trattisar så att det gott och väl räckte till soppa och lite som jag sparat till något gott imorgon.
Änglamarkspriset 2009 som utdelades i veckan gick till fiskarna Charles och Robert Olsson som inte färgar räkor, KRAV, toppen tycker jag.

Inga kommentarer: