tisdag 17 november 2009

Ruggigt novemberväder

Jag brukar ha tur med vädret de dagar jag tar min långa motionsrunda på måndagar men så icke denna vecka men vädret var ganska ok igår men eftersom jag lämnade lite till idag så fick jag gå i regn. Man kan inte ha tur jämt men när jag åkte in till stan på förmiddagen för att gå på museironden, den sista för detta år, så kunde jag ta paraply men den regnjacka jag har kan jag inte längre kalla regnjacka längre. Idag så var det från Moderna museet och Dali, Dali med Francesco Vezzoli som det pratades om och som jag ser fram emot att gå och se, det får bli en vardag för det verkar vara många besökare. Det var också fullt i lokalen idag, det var visst ett 50-tal som fick vända för de kunde inte byta sal som de gjort de sista gångerna.
På kvällen så var det uppehåll när jag skulle in till stan så då blev det promenad från Slussen till Rättvismärkt, där vi skulle träffas för att berätta om våra erfarenheter från evanemangen runt Rättvisemärkt veckorna 42 och 43. Det blev ett trevligt möte och jag kom hem med lite choklad som tack. Det var kul att höra vad de övriga varit med om och hur de tyckte att det varit och visst finns det eldsjälar.

Inga kommentarer: