måndag 16 november 2009

Promenad

Det har blivit dåligt med morgonpromenader på den sista tiden, det är ju så mörkt, men idag så kände jag att jag måste ta igen lite av det och det var så skönt trots den fuktiga luften. När man väl har kommit ut så känns det skönt. Hittade den här sidan från Pro Promenad och det passar ju bra nu när man har blivit pensionär och allt. Så nu skall jag börja stretcha efter min vandringar. Det blev flera mil genom att dela ut tidningar idag och en tur till Sickla så jag måste ha gjort av med energi för två pizzor så om man ser det på det sättet så blir det ju ännu bättre.

När syrran igår berättade att hon stoppat draget från sina fönster med den tunna förpackningsplatsen så fick jag en idé att stoppa draget från mitt vägguttag genom att använda sådan. När jag så höll på blev jag lite tvekande om det kunde vara farligt men när jag var i Sickla så var det elektriker som höll på med skyltar till El Giganten som håller på att flytta till nya lokaler så jag frågade dem och det var helt ok så nu har jag stoppad det dragen. Även mina fönsterdörrar har fått lite plast i underkant och ventilerna passade jag också på att sätta lite plast på. Så nu skall jag se om det kan bli lite varmare på golvet hos mig, jag återkommer. Funkar det så skall jag göra det lite ordentligare nu blev det lite provisoriskt men jag tycker redan att det är lite varmare men var skall jag nu ställa mina blommor över natten.

Jag fick en massa fina blommor igår och det är ju någonting som verkligen kan få mig att njuta.

Vita blommor hör till mina favoriter, vilka förr betraktades som begravningsblommor.

Tulpanerna var så många att de inte fick plats i en vas, underbart. Tänk att det fortfarande går att plocka rosor i trädgården vilken den översta rosen kommer från.
Barnen bjöd mig på en härlig middag på J så nu får den mat jag tänkt bjuda på vänta till på lördag då vi skall baka årets pepparkakor.

Inga kommentarer: