torsdag 12 november 2009

Har varit på ett föredrag i veckan om KF hur de startade för 110 år sedan och vad som hänt under dessa år med Bengt Söderberg, som kan detta på sina fem fingrar, man kan gå in på deras sida och läsa om mycket. Kul att höra hur måttsatsen kom till 1951 i samband med att den första upplagan av Vår kokbok kom ut, den som nu kommit ut i sin 25 upplaga.
Även ett besök på KFs lagercentral i Bro åkte jag med på och där körde truckar både med människor och utan för att packa lastpallar till de olika butikerna, helt otroligt vilken organisation. Godsvagnarna som körde in i lokalen, för att lastas och lastas av, står ju nu för en stor del av distributionen. Snabbt in och snabbt ut igen till oss kunder.

På väg till Bro så fanns det massor av mistel i träden utmed vägen och stora klungor var det och i olika sorters träd också. Här i en rönn.
När jag satt på tåget och läste Metro så fanns där en annons från John Wall som firar 144 år i år så den firman fanns när min mormor föddes för 140 år sedan. Vi hade jämna födelsedagar med fem dagars mellanrum mormor, jag och mamma så i år är det 100 år sedan som mamma föddes och jag blir snart pensionär på riktigt. Häftigt vad åren går!

Jag har blivit med kaffemaskin efter drygt 8 år med pressokanna, den bara stod där i återvinningsstationen när jag skulle tömma min påse med plast. Kaffe och handbok fanns också med så den fick åka med hem så nu har jag mindre yta på bänken. Kaffekvarn får bli ett inköp nu efter lång tids funderande. Det var ingen höjdarmaskin med för mig helt ok och så gott som oanvänd.

Inga kommentarer: