tisdag 3 februari 2009

Bloggstart

Äntligen har jag kommit så här långt och startat upp lite smått.

Efter en promenad i det soliga vädret så startar jag upp denna blogg och en av sönerna var här och gav mig lite hjälp igår.
Måndagar och tisdagar är min motionsdagar, då jag delar ut Mitt i Nacka, oftast har jag bra väder och är det som idag så känns det helt ok.
Där jag bor så har vi en fin plogad isbana runt sjön där det sådana här dagar är mycket folk trots att det är vardag. Har inte vågat mig ut efter att jag blev fri från mitt diskbråck som jag hade vid årsskiftet. Jag kör fortfarande med de övningar som jag hade tur att få tips till av en vaktmästare på Berwaldhallen under nyårskonserten. Jag ligger på min balansboll på mage och med djupa andetag så känner jag hur hela ryggen dras ut och allt kommer på plats, skönt. Härligt att ha sån tur att träffa på rätt person vid rätt tillfälle.
Där jag nu sitter ser jag hur koltrastarna far omkring utanför fönsterdörren och skall nu gå och lägga ut ett äpple till dom.

Inga kommentarer: