fredag 6 februari 2009

Blötsnö, usch!
Det blev ingen morgonpromenad idag när det kom så mycket blött ovanifrån( flyttade den till eftermiddagen) så det blev två degar satta och 6 limpor gräddade. Hade fått beställning från förskolan som var mittemot mig men som vid nyår flyttade en bit bort, så detta levererades och jag kom mitt i deras lunch men det var ok, pratade lite med barnen också.
Sen kom grannarna och det blev bara en fruktlimpa kvar till mig. Grannpojken som är hemma och sjuk ville komma in och leka, samtidigt som han ville ha en potatislimpa. Jag har en massa leksaker som står lätt tillgängligt på hyllorna i hallen, många bilar är det, så att barnbarnen har sysselsättning när de är här. Det är trevligt när han kommer in lite då och då.
Fick äntligen ihop ett nytt prospekt över mitt sortiment som jag lämnade till de nya grannarna som jag hälsade på för någon dag sedan. Nu ligger det några i min ryggsäck att ha som visitkort.
Planerar nu också för att ordna en kurs eller föreläsning om att ta till vara på, återvinna, att göra fina saker istället för att slänga "skräp".

Dagens tips!

Använd alltid kallt vatten vid sköljning av bunkar med jästdegar, varmt vatten vid sköljning av övriga degar så blir det inga kladdiga diskborstar!

Inga kommentarer: