torsdag 5 februari 2009

Grodda!
Äntligen så har jag börjat komma upp lite tidigare på morgonen och det känns bra. Det är ju fortfarande mörkt med det uppvägs med tända ljus till frukosten och tidningen.
Idag blev det en kort promenad tillsammans med en granne och det hade börjat snöa och det höll på till och från under dagen.
Har under en tid groddat alfalfa groddar för det är ett så utmärkt pålägg och till salladen för att inte tala om sköljvattnet som är ett utmärkt, näringsrikt blomvatten för kryddväxterna. Jag inhandlade blomjord idag så nu skall jag klippa ner mina pelargoner och sätta sticklingar och jag kunde inte låta bli at köpa en Hortensia och en lyckliga lotta som var nersatt till 10 kr/st och var väldigt fina så dem skall jag hälla på lite groddvatten ikväll när jag sköljer de två burkarna som står på diskbänken.
Har stått och kokat apelsin-och morotsmarmelad idag på vår Konsum butik i Forum Nacka där jag är medlemsråd och brukar göra sådana insatser ibland när de ber mig. Bjöd på ekologiska blodapelsiner och marmelad. Så ikväll blir spikmattan ett måste efter att ha stått i flera timmar.

Inga kommentarer: