lördag 21 februari 2009

Sportlovsväder





Vaknade till ett vitt landskap så det var bara att ta fram sopkvasten vid hämtning av tidningen, lätt fin snö, sen kom solen så det blev så vackert men var är våren.
Ingen mjölk kvar så det blev ingen gröt och till kaffet så skakade jag ur en gräddförpackning med lite vatten och gott bröd fanns i frysen och det är bra att det går åt så att jag kan baka nytt och använda min baksten. Det får bli i morgon.
Det är bara en kort dag som butiksråd idag, som blev väldigt lyckad, sen var det dags för en skön promenad i solen. Det skall komma mer snö säger de, lagom till sportlovet och det får man väl stå ut med.
Har äntligen fått en nummerskylt på min brevlåda som jag fick av ungdomarna förra födelsedagen och det tack vare kameran. Ett kort av de fina emaljskyltarna som vi har på husen laminerades in så nu kan brevbäraren lättare hitta.
Här har man stått i två dagar och pratat om knäckebröd, så slår man på melodifestivalen och då kommer stora knäckebröd fram, vadå träffa rätt! Änglamark är tillverkat i Dalarna också.

Inga kommentarer: