tisdag 10 februari 2009

Gojibär


Det man inte har i huvudet får man ha i benen - är så sant som det är sagt. Skulle slutföra utdelning av mina tidningar idag med glömde en gata så det var bara att gå två vändor men det gjorde ju inget för det var så fint väder, kändes som vår, droppade från stuprännorna och doftade vår. Tyvärr så säger de att det är snö på väg, inte roligt.
Tog en tur in till Hötorgshallen för att köpa Gojibär och det blev en stor påse och de har också börjat sälja Himalayasalt så det blev en påse av det också. Såg ett underbart vackert salladshuvud, som en ros, har aldrig sett nåt liknande förut inte ens på bild.
Jag skulle vidare till Gryningen, så det får bli nån annan gång. Tur hade jag för jag hann ta det sista salladshuvudet och det var nästan lika vackert men mycket större.
Hade blivit lovad en kamera av sonen för att kunna lägga upp bilder så jag kilade förbi där och fick den med mig hem. Som ni ser så är det inget dåligt salladshuvud det här heller, lite annat än de krukodlade.


Dagens tips!

Hötorgshallen är billigast, vad jag vet, på Gojibär!

Inga kommentarer: