måndag 15 juni 2009

Vilken tjej!

Blir hon en ny bragdguldmedaljör tro efter nattens vinst! Ett stort grattis till en ung tjej, Anna Nordqvists sensationsseger som överraskade många. Vilken kyla hon avslutade med.

Nytt glas för 85 kr så har jag en ny pressokanna inte illa.
Träffade en fd arbetskamrat från Myrsjöskolan i centrum, det är roligt när man får en sån där kram så att man känner att det är roligt att träffas igen.
Träffade också Gotlandsgrannarna på vägen som stannade för en liten pratstund, det är underligt det där att man är på samma plats samtidigt, det blir en speciell känsla.
Idag så har jag delat ur Mitt i för sista gången denna termin. Det är så att jag nog alltid har haft semester eller sommarlov från midsommar och framåt under de sista 35 åren och jag vet också att om de inte skaffar någon ersättare så är i alla fall många av de som jag känner glada för att få så lite som möjligt i brevlådorna under sommaren. Det är väldigt många som skaffar sig stora brevlådor just för att kunna vara borta en längre tid utan att behöva hjälp av grannar. Det finns faktiskt stora brevlådor som är sprängfyllda. Vädret var helt ok, några stänk kom men även sol lite då och då så att man kunde känna hur det känns med solen. Cykeln träffade också en del av de där Spanska marodörerna som tagit sig upp på vägen. I förgår tog jag död på myror och nu sniglar, jag som brukar värna om djuren!

Nu när midsommar närmar sig så kommer det alltid lite blommor med hem från promenaderna som skall användas till kransar åt barnbarnen m.fl. Det går åt mycket blommor så det är bäst att börja i tid med insamlingen.
De hade kvar kött när jag var på Konsum så jag passade på att köpa och lägga in i frysen eller kanske någon kan komma och äta upp det i veckan, annars får det komma till pass på grillen på landet i sommar.
Idag har jag varit på mitt första styrelsemöte i brf, trevligt och givande. Skall bli kul även om jag var lite tveksam när jag sa ja.

Inga kommentarer: